Nikon Imaging | Sverige | Europa

05-07-2016

Nikon firar sitt fortsatta sponsorskap för The Open

London, Storbritannien, 5 juli 2016 – Nikon firar idag sitt långvariga stöd för The Open, golfens äldsta internationella majortävling, som äger rum den 15–17 juli 2016.

Det 145:e Open spelas på Royal Troon i Skottland, som allmänt anses vara den mest krävande av alla banor på mästerskapstouren. Det prestigefyllda sportevenemanget kommer att visa upp världens bästa golfare när de tävlar om den eftersökta Claret Jug, som förra året vanns av Zach Johnson efter att han besegrat Louis Oosthuizen och Marc Leishman i ett särspel över fyra hål.

För entusiastiska golfare som ser fram emot att höja sitt spel en nivå kommer Nikon att sälja sina senaste laseravståndsmätare och kikare i den officiella Open Shop, inklusive den eleganta och praktiska ACULON W10 och PROSTAFF 7s och andra modeller ur Nikons Sport Optics-sortiment.

John Walshe, VD för Nikon i Storbritannien sa i en kommentar: ”Nikon är glada att kunna fira ännu ett år som sponsor för det 145:e Open och att förknippas med ett så prestigefyllt evenemang där vi kan arbeta tillsammans med några av världens bästa idrottsmän och sportfotografer. The Open står som värd för golfare och sportfotografer av världsklass och ger dem en plattform för att visa evenemanget för en global publik. The Open fortsätter att vara Nikons mest betydande globala sponsorskap, och vi ser fram emot att maximera vår varumärkesnärvaro vid evenemanget och att hänge oss ohämmat åt all action.”