PRESS-FÖRFRÅGNINGAR

Om du arbetar med media får du gärna kontakta vår pressavdelning.

Senaste nytt och press

08-09-2011 - Amsterdam | Nederländerna

Nikon lanserar en röd modell av företagets bästsäljande D-SLR

Amsterdam, Nederländerna, 8 september 2011 – För första gången någonsin introducerar Nikon en färgglad modell i utbudet av D-SLR-kameror. Från 22 september kommer Nikons bästsäljande D-SLR, D3100, att finnas tillgänglig i hela Europa.

D3100 är Nikons populära instegsmodell iD-SLR-segmentet. Det nya tillskottet i serien har samma upplösning på 14,2 megapixlar, guideläge, full HD-film och livevisningsläge som den ursprungliga D3100-modellen.  Men lanseringen av en färgglad röd modell gör kameran ännu mer attraktiv för förstagångsanvändare av D-SLR-kameror, familjer och ungdomar.

Kameran har visat sig extremt populär bland personer som prövar D-SLR-fotografi för första gången, särskilt de som vill fånga alla livets stora händelser med perfekt bildkvailtet utan att behöva tänka på en massa inställningar. Den har fått ett särskilt varmt mottagande av familjer eftersom kameran gör det enkelt att  fånga de där oskattbara ögonblicken genom att ta vackra bilder och spela in filmer i full HD.

D3100 Red kommer att finnas tillgänglig runt om i Europa från 22 september.