11-01-2017

KeyMission 360 ger en komplett, omslutande upplevelse i 360˚ för lanseringen av nya MINI Countryman

Amsterdam, Nederländerna den 11 januari 2017: Nikon meddelar idag att dess enhet för bildteknik har inlett ett globalt marknadsföringssamarbete med MINI som syftar till att ta fram innehåll och en rad marknadsföringsinitiativ för det nya KeyMission-sortimentet med actionkameror och nya MINI Countryman. Målet med samarbetet är att inspirera och uppmuntra till nyfikenhet genom en rad upplevelser i det verkliga livet som dokumenteras med KeyMission 360 och möjliggörs av nya MINI Countryman, och att dela dessa upplevelser i kompletta, uppslukande detaljer i 360˚.

KeyMission-actionkamerorna och MINI Countryman står för äventyrsanda och att uppleva livet fullt ut. De två varumärkena delar även en passion för att berätta historier.

KeyMission 360, som kan fånga sömlösa videor i 360˚ i alla riktningar, har tagit marknaden med handsfree-video från att bara dokumentera hisnande ögonblick till att utforska meningsfulla äventyr. Under resan för att samla in upplevelser skapar MINI Countryman nya berättelser genom att ta steget bortom det vanliga och KeyMission 360 är det perfekta resesällskapet för att fånga dessa berättelser i video i 360˚ med 4K UHD-kvalitet.

Båda parter drar nytta av det här samarbetet. MINI integrerar KeyMission 360 i flera stadier i sina marknadsförings- och pressaktiviteter, som sträcker sig från exklusiva foto- och mediekampanjer till kampanjer på sociala medier och försäljningsstället. Med hjälp av KeyMission 360 kan MINI ge kunderna nya perspektiv och uppslukande upplevelser innan bilarna ens finns i bilhallarna, samtidigt som den enastående optiska innovationen och bildinnovationen i KeyMission 360 blir tydlig i videorna i 360˚ med MINI Countryman.

”Unika och autentiska upplevelser, utanför gamla hjulspår, blir allt viktigare”, förklarar Marc Lengning, chef för MINI Brand Management. ”Nya MINI Countryman tar dem nästan var som helst för att skapa sådana upplevelser, och Nikons KeyMission 360 är den perfekta följeslagaren för att fånga dem.”

”Nikon har en bakgrund inom innovation och att leverera unika upplevelser. I MINI har vi hittat den perfekta samarbetspartnern, då vi delar många värderingar, som äkthet och en lust att ge oss ut och upptäcka världen”, säger Birgitta Olson, General Manager på Global Marketing & Research Strategy Division, enheten för bildteknik.  ”Vi ser fram emot samarbetet med spänning och i en sann utforskaranda och för att samla på oss upplevelser kommer vi samarbeta nära för att upptäcka riktiga berättelser och dela med oss av dem i uppslukande detalj.”

* MINI och Countryman är varumärken och produktnamn som tillhör respektive ägare.
* Nikon och KeyMission är varumärken och produktnamn som tillhör Nikon Corporation.
* Andra varumärken och produktnamn tillhör respektive ägare.
* Informationen är aktuell på publiceringsdatumet. Den kan ändras utan föregående meddelande.